Ako zladiť tréning a odpočinkový režim posledný týždeň pred pretekom by Erik

Do štartu zostáva 5 dní a otázka znie, či ešte niečo natrénujem ? Koľko tréningov ešte si dať, aké tempo, aké dlhé úseky ,.... ?
Základom je už nepreháňať v objeme. Už to nedoženiete. Posledných 5 dní je vždy skôr o udržaní si kondície a relaxovaní.

Od pondelka do stredy behajte úseky, ktoré sa rovnajú dĺžkou približne 2/3 z trate, ktoré pôjdete na pretekoch. V tempe mierne vyššom ako na pretekoch.    
Štvrtok si dajte voľno. Venujte sa strečingu, pripravte si zoznam vecí a samotné veci, ktoré beriete so sebou,.... Dbajte na pitný režim a stravu.
Piatok si choďte zabehať. 
Večer. Odbehnite cca 3-5 km ( časovo 15, max. 20 min ) v tempe v akom budete bežať pretek. Po dni voľna, sa telo potrebuje naštartovať na výkon pre nasledujúci deň. Svaly si to budú pamätať a v preteku sa vám pôjde ľahšie. Venujte sa potom strečingu, uvoľnite sa. Dbať na pitný režim a stravu.

V štvrtok a piatok načerpajte čo najviac síl.

Mimochodom viete, že telo si najviac odpočinie (zregeneruje ) v spánku? Preto sa dobre vyspite. Pretek bude náročný a tak si doprajte dlhší spánok.